تاریخچه
در سال 1353 در زمینی که توسط جناب آقای مکاره چی وقف شده بود، ساختمان طبقه اول تحت عنوان زایشگاه مکاره چی به بهره برداری رسید. سپس با افزایش تقاضا و بیماران ، در سال 1366 اطاقهای عمل و زایمان جهت خدمت رسانی بهتر ساخت و راه اندازی شد . در سال 1370 مجددا 2 بخش بستری در طبقه دوم افتتاح گردید. با آموزشی شدن بیمارستان در سال 1373 قسمت آموزش و آمفی تئاتر و در سال 1381 بخش اورژانس ساخته و به بهره برداری رسید.
در سال 1390 از محل بانک اعتبارات جهانی اتاق عمل و زایمان جدید به بهره برداری رسید و با عنوان مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی فاطمیه به فعالیت خود ادامه داد.
در سال 1401 بخشهای اورژانس ، LDR، مراقبتهای ویژه نوزادان، ناباروری، VIP به ساختمان جدید منتقل شدند .
سال 1353 |
سال 1366 |
سال 1370 |
سال 1373 |
سال 1381 |
سال 1390 |
سال 1401 |
زایشگاه |
ساخت اطاق عمل و زایمان |
راه اندازی 2 بخش بستری در طبقه دوم |
ساخت آموزش و آمفی تئاتر |
ساخت اورژانس (درمانگاه حال حاضر) |
اتاق عمل و زایمان جدید |
اورژانس زایمان LDR VIP بخشهای ویژه نوزادان ناباروری |
مشخصات بیمارستان:
نام : مرکز آموزشی،درمانی و پژوهشی فاطمیه همدان
نوع فعالیت : آموزشی ، درمانی، پژوهشی
تعداد تخت مصوب: 300 تخت
تعداد تخت فعال :164 تخت
تاریخ آخرین ارزشیابی: خرداد 1401
آدرس : همدان ، خیابان پاسداران
کدپستی: 6517789975
تلفن: 08138277012
فکس: 08138251288
پست الکترونیک : fatemiyeh@umsha.ac.ir
افتخارات بیمارستان :
اولین بیمارستان در سطح استان همدان که موفق یه دریافت گواهینامه (ISO 9001-2000) گردیده
درجه یک ارزشیابی وزارت بهداشت
گواهینامه لوح دوستدار کودک
معرفی بیمارستان :
این مرکز بیمارستان تخصصی زنان و زایمان میباشد که در کنار آن به ارائه خدمات به نوزادان در بخشهای ویژه نیز پرداخته میشود.
همچنین خدمات تخصصی درمان ناباروری در این مرکز با تعرفه دولتی ارائه میگردد.
بخشهای درمانی :
واحدهای پاراکلینیک و تشخیصی:
درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی:
ساختمان قدیم |
طبقه همکف |
قسمت اداری – مدیریت اطلاعات سلامت – درمانگاه-کلینیک شیر و پرستاری- گواهی ولادت – صدور شناسنامه – داروخانه مرکزی – درمانگاه – رسیدگی به شکایات – مددکاری –دفتر پرستاری- حراست – آزمایشگاه – پاتولوژی – رادیولوژی-سونوگرافی – ماموگرافی – نوزادان 3 – درآمد – ترخیص - لنژری- آشپزخانه- نمازخانه-کلاس زایمان فیزیولوژیک |
طبقه اول |
بخش های زنان 1 -2 -3- اتاق عمل |
|
ساختمان جدید |
طبقه همکف |
اورژانس – داروخانه سرپایی - نمازخانه |
طبقه اول |
بخش زایمان، VIP |
|
طبقه دوم |
بخش های NICU 1 ,2 |
|
طبقه سوم |
بخش ناباروری |
|
محوطه حیاط جنوبی |
آموزش – آمفی تئاتر |
|
درب ورودی خیابان |
غربالگری تیروئید و شنوایی سنجی |
رسالت
مابرآنیم تا با تکیه بر الطاف الهی و سرمایه ارزشمند منابع انسانی خود و با بهره مندی از استعداد های دانشجویان و تعامل سازنده و موثر با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی همدان ، وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر به ارائه خدمات تشخیصی ، درمانی و مراقبتی با کیفیت و دقت مطلوب در سطوح فوق تخصصی و تخصصی ،آموزش دانش و مهارت های بالینی به فراگیران پزشکی،پیراپزشکی،پرستاری و مامایی و انجام پژوهش های بالینی کاربردی پرداخته تا در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و نسل آینده به روشهای زیر نقش موثر و سازنده داشته باشیم.
۱- همکاری در رفع نیازهای درمانی مردم جامعه و برآورده نمودن نیازها و توقعات بیماران
۲- همکاری در ارتقاء سطح دانش و مهارت های بالینی اساتید ، دانشجویان پزشکی عمومی ، دستیاران تخصصی زنان ، کادر درمان
۳- همکاری در ارتقاء سلامت مردم جامعه و رفع نیازهای بهداشتی جامعه
۴- افزایش بهره وری بیمارستان
۵- ایجاد ارتباط سودمند و دو طرفه با ذینفعان اصلی و اثرگذار
ما متعهدیم که در راستای رسالت فوق خدمات زیر را ارائه دهیم:
۱- ارائه خدمات اورژانس سرپائی و بستری به کلیه مراجعه کنندگان در تمام طول شبانه روز
۲- ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران در قالب درمانگاههای مامائی –زنان-نازائی-اطفال-اورژانس-انکولوژی - برست
۳- ارائه خدمات پاراکلینیک با کیفیت مناسب (آزمایشگاه – رادیولوژی-پاتولوژی-سونوگرافی-ماموگرافی-NST-OCT ......)
۴-پذیرش بیماران اعزامی از شهرهای مجاور –استانهای مجاور-شهرستانهای تابعه استان و روستاها در چارچوب سیستم ارجاع
۵-مکانیزه کردن کلیه واحدهای بیمارستان جهت ارتقاء و کیفیت خدمات.
۶-مشارکت دادن کلیه پرسنل و پزشکان در امور بیمارستان برای اتخاذ تصمیمات اصولی و صحیح جهت اداره بیمارستان
اهداف کلی
تقویت درآمدهای بیمارستانی
بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران
بهبود فضای فیزیکی واحد های درمانی و اداری
افزایش رضایت مندی مشتریان داخلی و خارجی با اعتقاد به منشور اخلاقی
توسعه و ارتقای سطح دانش وآگاهی اعضای هیات علمی، فراگیران و نیروی انسانی شاغل
پیاده سازی برنامه های کیفی
توسعه و ارتقای فعالیتهای اداری و پشتیبانی
بهبود وضعیت شاخص های عملکردی و پیامدی بیمارستان
تقویت درآمدهای بیمارستانی
کاهش کسورات بیمه ای به میزان ۳% نسبت به ابتدای سال ۹۰
افزایش تنوع ارائه خدمات در بخش های بستری و پاراکلینیکی
کاهش مبالغ ناشی از فرار بیماران
اصلاح ساختار اقتصادی مدیریت بیمارستان
صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های منابع انرژی به میزان ۵% نسبت به سال ۹۰
کاهش هزینه های ناشی از پرتهای دارویی
بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران
ارتقاء و بهبود استاندارد تجهیزات پزشکی بخشهای بیمارستان
ارتقاء وضعیت بهداشت محیط بیمارستان
رعایت موازین بهداشتی در خدمات ارائه شده
ارتقاء کیفی خدمات واحد ناباروری
استاندارد سازی نیروی انسانی
ارتقاء کیفی خدمات واحد آزمایشگاه
رعایت موازین ایمنی درخدمـات ارائـه شـده
تسریع در ارائه خدمات اورژانسی
ارتقاء کیفی خدمات بخش NICU
بهبود خدمات ارائه شده در زایشگاه
بهبود فضای فیزیکی واحد های درمانی و اداری
ارتقاء و بهبود استاندارد فضای فیزیکی بخشهای بستری و پاراکلینیک
افزایش فضای فیزیکی مورد نیاز با در نظر گرفتن اولویت بندی به میزان ۱۰%
افزایش رضایت مندی مشتریان داخلی و خارجی با اعتقاد به منشور اخلاقی
بهبود امکانات رفاهی
ارتقاء فعالیتهای واحد تغذیه
افزایش رضایتمندی بیماران و مراجعین
افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان
افزایش امنیت محیط بیمارستان
افزایش انگیزه پرسنل
توسعه و ارتقای سطح دانش وآگاهی اعضای هیات علمی، فراگیران و نیروی انسانی شاغل
افزایش سطح آگاهی نیروی انسانی به منظور ارتقاء کیفیت ارائه خدمات
افزایش سطح دانش و آگاهی فراگیران
افزایش سطح آگاهی بیماران و مراجعین
پیاده سازی برنامه های کیفی
پیاده سازی و استمرار بر اجرای برنامه حاکمیت بالینی
ارتقاء استانداردهای بیمارستان بر اساس استانداردهای جدید اعتبار بخشی
استمرار بر اجرای سیستم جامع مدیریت کیفی
توسعه و ارتقای فعالیتهای اداری و پشتیبانی
توسعه و ارتقای فعالیتهای IT ( فن آوری اطلاعات )
بهبود تجهیزات اداری
توسعه و ارتقای فعالیتهای واحد مدارک پزشکی