واحد پیگیری امور بیماران (رسیدگی به شکایات)
نام مسئول:
ناهید ممدوح - کارشناس ارشد پرستاری (گرایش مدیریت )
تلفن داخلی:
315
محل بخش:
ساختمان قدیم- طبقه همکف- راهروی اصلی
اهداف کلی:
- اجرای مفاد منشور حقوق بیمار( محورهای پنجگانه)در بیمارستان
- افزایش آگاهی کلیه کارکنان (پزشکان ، پرستاران و سایرکارکنان) با اصول و کلیات اخلاق پزشکی
- رعایت منشور حقوق گیرندگان خدمت.
- رعایت منشور معنوی گیرندگان خدمت.
- افزایش رضایت گیرندگان خدمت در بیمارستان
- توسعه اجرای استانداردها در نحوه ارائه خدمت به ارباب رجوع
- ارتقاء سطح مشتری مداری در سازمان
- ایجاد تعهد در پاسخگویی واحدها به شکایات ارباب رجوع و کارکنان
- شناسایی نقاط ضعف و نواقص واحدها از طریق بررسی و ارزیابی شکایات
- بازنگری مقررات و ضوابط اجرایی واحدها با مطالعه و تحقیق در خصوص شکایات واصله
- کاهش میزان شکایات ارباب رجوع از واحدها
شرح وظایف:
- دریافت روزانه شکایات از صندوق ها
- مراجعه روزانه به دفتر سوپروایزر و دریافت شکایات عصر و شب
- بررسی شکایات جمع آوری شده بطور روزانه
- بررسی سوابق مرتبط با شکایات و تهیه مستندات جهت بررسی
- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
- ارائه گزارش پیرامون موضوع شکوائیه به افراد ذیربط
- ارجاع شکایاتی که مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر می باشد و دریافت نتایج انجام شده
- پاسخ به استعلام واحدهای دیگر دانشگاه در رابطه با شکایات
- ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتی به واحدهای ذیربط
- بازدید رندوم از بخشها و گرفتن پیشنهادات ارباب رجوع
- بررسی میزان اجرای مفاد منشور حقوق بیمار( محورهای پنجگانه)در بیمارستان
- ترسیم نمودار شکایات به تفکیک مورد و تعداد آن و فیدبک به بخشها و به افراد به تفکیک
- ارائه پسخوراند آماری شکایات به درصد هر 3 ماه یکبار به افراد و بخشها و به ریاست و مدیریت جهت اطلاع
- آشنایی و آموزش کلیه کارکنان (پزشکان ، پرستاران و سایرکارکنان) با اصول و کلیات اخلاق پزشکی
- شرکت در کمیته های مرتبط در رابطه با شکایات ارباب رجوع و بیماران
نحوه ی دریافت شکایات:
مراجعه حضوری به واحد رسیدگی به شکایات تلفنی
صندوق رسیدگی به شکایات
نامه های ارجاعی
پست الکترونیکی